Blogger Backgrounds
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Oct 27, 2011

decision had been decided

salam..
tentu ada yang tertanya-tanya kan apa dah berlaku dis lately?
x leh nak cakap apa.
kami ada masalah. 
kesalahan yang masih x boleh nak cari dimana puncanya.


rindu tak tertanggung dari dalam hati nie.
sayang tak terkendong dari sudut hati nie.
sedih tak tertahan dalam diri nie.
perit tak terkata luka nie.
airmata terus berjurai dari raut muka nie.


Allahuakbar.. Allah Maha Besar..
segala yang berlaku pasti ada hikmahNya.
segala yang berlalu pasti x kan berulang lagi.


apa yang berlaku minta untuk aku lebih berhati-hati.


sayang, 
dimana ada kesilapan, saya minta untuk diampun kesalahannya.
jaga diri sebaik mungkin. 







to my sayang,
once i was a flower who saw u pass me,
you looked so good and kind.
when u started touch me, it felt warm like the warmest summer and the leaves and flowers showed strong colors like when first day it saw the light.

you picked me up and hold me in your hands. 
you carried me n bring proudly in front of your friends. 
you gave me water everyday with your love.
and i always tried to look the best for u to make u proud.
i was happy that i could make u smile and be happy.
and our love was like there was no tomorrow.
everyday was a happy moment as u danced with me through the green fields.

then one day u walked unknown places and many new things u saw.
u found new flowers and they looked and smelled very much better than me. 
u started to give them water instead of me.
and loved them more and more than me.
the flower who made u happy before was not exiting any more.

until one day you just stepped this flower to the ground because u had no more love to give.
all was given to other flowers.
and the flower died a slow and painful death always remembering the time when it was loved and u hold it proudly in your hands.
always remembering the last moment in life, the boot that stepped it to the ground, and then darkness......

the flowers was gone and nothing more than a memory. 
but, one day it hope that u will remember time when it made u happy.
one day u would remember what life is about.
one day all the other flowers will fade away and not remember u.
then you would remember the one flower who always made u happy and who loved u to the end of this time...




this lately, kesihatan dah mula menunjukkan prestasi yang x elok. period mula x teratur bila emosi terganggu. examination start minggu depan. lepas ni, x akan ada lagi suara yang akan teman aku pada setiap malam peperiksaan aku. tak akan ada lagi suara yang menjadi penguat semangat aku. harap aku tabah dalam harungi semua nie. harap aku boleh lupakan segala yang perit nie. harap aku boleh study macam mane aku study sebelum aku kenal dia. lupakan dia.... 
memang kami berpisah untuk sementara waktu. tapi, kalau pakai logic akal, kau nak ke berpisah even for a while? of course x nak... tapi, kenapa dia dengan semudah itu, dia kata, "give me one week".. still x leh terima jawapan tuh. at least bawak ah berbincang dulu before bg keputusan tuh. nampak begituh mudah dia buat keputusan untuk tinggalkan aku. bagi aku, sesaat pun aku x nak pisah dengan dia. tp, bagi dia, jawapan dengan mudah dibuat tanpa sebarang perbincangan. 
yer.. mungkin silapnya tu datang dari aku sendiri. tapi, aku dah cuba perbetulkan balik keadaaan. kenapa tidak dia untuk bagi peluang kat aku? oh yer. mungkin kehadiran aku, akan mengeruhkan lagi keadaa. yeah! mungkin. silap aku sendiri. aku minta maaf. 
rindu tak terkata. masih terngiang-ngiang suara dia dalam kepala aku.. suara dia dari hujung talian yang cuba menenangkan aku setiap kali aku x tenteram.. suara yang temankan aku sampai mata aku terlelap pejam dengan lena. suara yang akan kejutkan aku setiap pagi.
betul-betul keseorangan. bab perasaan jangan ditanya. hancur! kecewa! saya mula kehilangan dia. saya hilang dia secara perlahan-perlahan. 
betul kata orang, sayang orang, jangan terlampau-lampau sangat. ini lah jadinya. bila hilang dia sekejap pun rasa parah macam dah hilang sebelah jantung. ni baru betul2 kene acute MI! suddenly lost! 


No comments:

Post a Comment