Blogger Backgrounds
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Mar 20, 2012

cerita semalam

semalam, sebelum ayah outstation, ayah sempat bagi duit kat aku. dia pesan suruh bayar bil telefon dia. sebab dia malas nak singgah-singgah kedai maxis ni. menganggu kerja dia kononnya. jadi, aku pun dengan niat nak tolong ayah, aku bawak adik aku sekali keluar pergi bayar bil kat kedai maxis. well, masa kat kedai maxis tuh, ramai jugak lah orang. ada dua orang pelangggan. hahaha.. kenapa aku cakap ramai, sebab dua orang jer pelanggan, tapi, kene tunggu sampai 20 minit. *lama tak?* 
hurm, masa duk tengah menunggu giliran tu, aku pun saje je lah belek-belek, pamplet yg ada kat kedai maxis tu. aku jumpa pakej Blackberry... pakej iPhone4s n broadband lah.. macam-macam lah.. masa aku duk belek-belek pakej yang BIS tu, tetiba kepala otak aku jammed n stop for a while. aku pun tak tau kenapa tetiba aku macam dari satu alam yang lain, n aku tetiba teringat kat dia. haaa... apa yang aku ingat is, aku rasa macam pelik. aku nampak maxis, aku nampak takdir. aku teringat the moment dia text aku masa mula-mula dulu. masa mula-mulaaaaaaaaaaaa dulu.. ingat tak? the moment dia inform kat aku yang dia dah send timetable n the moment when dia minta maaf sebab ambil no fon aku tanpa izin dekat e-class MSU. haaaa... nampak tak takdir??
well, masa semalam,aku  terfikir, tak semua orang akan lalui benda yang sama. n x semua orang terfikir akan dapat number fon n start berhubung secara kebetulan n tak sengaja. ramai orang, sekarang show dia punye BB pin for BBM. or otherwise, melalui chat, diorang saling tukar-tukar number telefon. tapi, aku n dia? 
tak mintak pun untuk pernah menerima text dari dia. tapi, bila dia text aku dengan number fon dia, semalam aku terfikir, kenapa masa tu aku tak terfikir yang takdir aku akan berubah. aku langsung tak fikir. tapi, semalam baru aku terasa nak thankful gila kat Tuhan sebab takdirkan dia n gerakkan hati untuk ambil number fon aku kat profile e-class MSU aku tu. semalam, entah lah. aku rasa macam aku bengong sejenak. n aku rasa, macam ni tau , " eh2, pelik lah. macam mane aku start contact dengan dia ye?" hahahaha...
thanx to Maxis sebab mula-mula baru-baru kenal, kami pakai maxis. kalau lah dia pakai celcom n aku pakai maxis, dah tentu aku x layan mesej dia n aku x kan mesej dia. sebab apa? sebab mahal. macam aku dengar farhan. dia mula-mula pakai celcom. hahaha.. memang aku x mesej dia lah! kedua baru aku nak thanx to Digi sebab membekalkan produk yang tersangatlah produktif untuk pengguna yang kaki bergayut macam kami nie. 
to Mr Shazwan, i think u should thanx to me, sebab i, kita pakai Digi. seee....!!! i x pernah menyusahkan u ok! *ayatbodoh*.. hahahaha yelah.. even u beli Blackberry yang mahal2 tu pun, tapi, u banyak spend time dengan fon buruk u tu jugak kan sebab apa?? sebab fon buruk u tu x guna banyak kredit rather than BB u tu! hurm.. saya? fon buruk? hurm.. x pelah. asalkan dia ingat.
k lah. yang sebanrnya nak cerita pasal hal semalam jer. x nak pun cerita lebih-lebih. sebab cerita ni, aku buat hari ni! bertarikhkan 20/3/2012 jam 1.04pm, dimana mood aku still x betul lagi. kenapa? sebab semalam lah! 
alaaa.. gurau sikit pun nak tacing. sebelum ni dia gurau lebih2 x fikir pulak!!! second, janji kejap lagi nak call aku. sampai mata aku naik kuyu + layu menunggu. dia boleh sibuk bertwitter n bermukabuku lagi.. fine! aku memang saje on twitter dengan fb. n saje nak tunjuk kat dia yang aku masih lagi online n awake. kedua, saje nak tengok dia sampai pukul berapa dia nak online. last2 aku surrender sebab x tahan mata ngantuk n he was still enjoying his FB, Twitter, n might be also HIS BBM!!!. malas nak layan. aku chow. tidur sampai pagi tadi pukul 11. malangnya dia ni jenis yang susah nak faham. dia kadang-kadang x boleh nak tangkap sebab aku buat hal... kira macam ni lah. dia x perasan yang kadang-kadang dia buat salah. oh mungkin silap aku jugak. silap aku sebab mudah terasa. tak pe lah. jenis aku, selagi sayang menebal di hati, selagi tu sabar meninggi gunung, marah aku benam dalam laut. k bai!

No comments:

Post a Comment