Blogger Backgrounds
Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Jan 12, 2012

make a wish, take a chance, make a change..

spending the whole day with you is what i've been dreaming and wishing for. 11.1.2012,semalam, sempat gak jumpa dia. jarak bukan lagi penghalang bagi kami kayh. bak kata pepatah, 'nak 1000 daya, x nak 1000 dalih'. bak kata Adnan, 'dimana ada kemahuan, disituh ada highway'... hehehehe.... kalau nak jumpa, kat mane 2 jer boleh. b kan? 
aku ngaku, perangai aku memang 'annoying' sikit semalam. eh, silap! annoying banyak. actually bukan annoying mana pun. just gurau-gurau jer. suka nyakat dia. best tau x? dia bangga sangat dengan BB dia tuh. huh! mana boleh tahan orang pandang rendah kat kita kan? hehehehe.... apa lagi.. aku pun saje lah nak tunjuk kehebatan fon aku ni. beb! setakat blackberry jer kot! beli sampai 4 angka pun x guna kalau sepaker lu x leh beat Sony W508 wa ni.. :P yang penting semalam dia memang kalah. senang cakap, kalah teruk lah.. terus x terkata. terdiam terus. kalau bolasepak tuh, kalah terus terduduk kat tengah padang! hahahaha.. kahkahkah.. kalah teruk lah. bantai gelak kaw-kaw kat kau! hahahaha... beb! lu punyer fon x cukup langsi lah beb! fon wa x layan fon lampi2 nie... fon wa layan member2 yang langsi jer.. tengok playlist sikit?? xde nyer lagu slow.. hahahaha... wa malu lah bai!!! hahahaha... kutuk, kutuk gak. kutuk2 aku, aku x pernah cakap serius. aku banyak main2 jer... dia pun x pernah nak amik ati...*katanya.. (belakang aku, x tau lah) hahaha..... anyway, semalam happy sangat. actually, setiap kali aku lepak dengan dia, aku x kan pernah rasa bosan or x happy. kalau aku ada masalah pun, aku x kan tunjuk depan dia. aku akan buat dia happy. kalau dia rasa x happy, aku akan cuba buat dia happy. nak tau kenapa?
----> here's the reasons.
dia teman aku. he's not only my boyfriend. but, he's my soulmate. he's my man. bila dah bf, tentulah orang yang kita sayang. tak kan kita bercinta and ada hubungan dengan orang yang kita x sayang and kita x cinta. tol x? kalau dah nama orang yang ktia sayang, nak ke kita tengok orang yang sayang tu sedih? nak ke tengok orang tu makan ati? of course lah xnak kan??? betol x? takkan kita nak lukakan ati orang tu? takkan kita x nak jaga hati and perasaan dia? takkan kita nak jatuhkan maruah dia even hanya kita berdua jer waktu tu? apatah lagi bila depan kawan-kawan dia and depan public! memang x lah kan?! orang bodoh jer yang buat macam tu! orang bodoh jer yang x tau nak hargai gift dari Tuhan ni!  orang gila jer yang x de perasaan nak buat macam tu! 
bagi wan, same goe to me. aku akan jaga dia. aku akan jaga ati dia. aku x nak dia sedih even sedetik pun. aku x nak dia rasa menyesal atas sebab pilihan hati dia untuk aku jadi teman dia. aku taknak ada rahsia antara aku dengan dia. aku x nak sembunyikan apa2 pun dari dia. aku x nak dia pernah rasa bosan. aku akan buat apa2 jer yang boleh hilangkan rasa bosan dia. yang boleh buat dia happy bila dia keluar dengan aku. cuma aku harap dia boleh tahan dengan penyakit sawan n gila gelak aku nie. hahahaha.....
aku nak tebus balik keperitan yang pernah dia lalui. nak tebus balik kepedihan yang pernah dia hadapi sebelum nie. even waktu itu, dia bukan bersama dengan aku, tapi, bagi aku, MUHD SHAZWAN yang aku kenal ni, x selayaknya diperlakukan macam itu. tak layak diperbodohkan macam sebelum ni. TAK LAYAK DISAKITI HATI DIA!!! dia sepatutnyer happy dengan life dia. jadi, aku nak ubah kehidupan dia. aku nak dia lupakan semuanya and lupakan kenangan-kenangan yang lepas. 
mesti korang gelakkan aku kan? mesti korang kata, sebelum ni dah kene tipu dengan jantan pun still nak caya kat jantan lagi kan? dah kene mainkan dengan syafiq pun aku nak setia lagi kat bf aku kan? hahahaha.... yeah! even before this aku dah kecewa dengan lelaki, aku tetap x nak balas dendam. bagi aku, aku tak sepatutnyer balas dendam kat orang lain. kalau nak balas dendam pun, balas lah kat syafiq kan? lagipun xde guna dah nak balas-balas dendam kat lelaki. aku dah pernah rasa sakit. aku dah rasa sedih. aku x nak orang lain rasa sakit. next love aku, shazwan, aku x nak dia rasa apa yang pernah aku rasa. cukup aku sorang. aku x kan bawa dalam hubungan seterusnya. memang syafiq antara lelaki yang baik yang pernah aku jumpa. maksud aku, dari segi layanan dia. dia caring. dia penyayang. tapi, sayang. dia hanya baik. bukan yang terbaik. hanya dari sudut itu jer, dia baik. bila dia mula menipu, and curang kat aku, sorry, he's no longer the best man that i ever had. never mind syafiq. i already found someone like you. tapi, x sepenuhnya sama macam kau. dia LEBIH baik! dia LEBIH penyayang! dia LEBIH menjaga aku! dia LEBIH caring kat aku dari kau! so far, Alhamdulillah, dia x pernah menipu aku! dan yang paling penting, DIA ADALAH YANG TERBAIK DARI KALANGAN YANG TERBAIK!!!!!
aku akan cuba duduk dalam hati dia lama-lama kalau boleh selama-lamanya. hehehehe.. *terlebih ngayat lah pulokk* make a wish, take a chance, make a change..... aku akan buat dia lupa kenangan-kenangan pahit dia tuh. aku nak dia rasa happy. rasa nikmatnyer hidup ni! same goes to me... i wanted forget all the one that i loved before.

dear,

  1. it's not easy to tell u goodbye
  2. sorry kalau aku pernah tersusahkan kau
  3. mintak halal segala makan and minum yang pernah kau bagi
  4. mintak izin untuk sayang kau
  5. mintak izin duduk dalam hati kau

Because you love me-celine dion


for all those times you stood by me
for all the truth that you made me see
for all the joy brought to my life
for all the wrong that you made right
for every dream you made come true
for all the love i found in you
i'll be forever thankful baby
you're the one who held me up
never let me fall
you're the one who saw me through it all

you were my strength when i was weak
you were my voice when i couldn't speak 
you were my eyes when i couldn't see
you saw the best there was in me
lifted me up when i couldn't reach 
you gave me faith coz u believed 
i am everything i am
because you loved me

you gave me wings and made me fly 
you touched my hand i could touch the sky
i lost my faith, you gave it back to me
you said no star was out of reach 
you stood by me and i stool tall
i had your love i had it all
i am grateful for each day you gave me
maybe i don't know that much 
but i know this much is true 
i was blessed because i was loved by you

you were always there for me
the tender wind that carried me
a light in the dark shining your love into my life 
you've been my inspiration
through the lies you were the truth
my world is a better place because of you

i am everything i am
because you loved me



p/s : Love you with all my heart, you're not allowed to die on me, I won't allow it. I've been praying to God more then usual Begging & Pleading for him not to take you away from me, you will never fully no what you mean to me, and the impacted you've had on my life, you've changed my life in so many ways, you are the wisest, kindest, wonderful man that I have ever known. The day you no longer exist and are no longer a part of my life, is the day when my whole world will come crashing down. I'm a strong person I can handle a lot, you dying would break the strong independent man I've made myself today. I will Forever & Always Love you and cherish every moment i spend with you each day. Seeing you getting worst is tearing me apart. <3

No comments:

Post a Comment